شبیه‌ساز آموزشی OTS پالایشگاه گاز ایلام

شبیه‌ساز آموزشی OTS پالایشگاه گاز ایلام
شبیه‌ساز آموزشی OTS پالایشگاه گاز ایلام

هدف از انجام این پروژه : تهیه شبیه‌ساز آموزشی برای آموزش سریع، آسان و ایمن کارکنان اتاق کنترل پالایشگاه گاز ایلام

کارفرما: شرکت ملی گازایران

سال اجرا: 1386

محتوا:

وجود نرم­ افزار OTS در واحدهای فرایندی در حفظ و به روز کردن مهارت اپراتور مؤثر بسیار است. به این وسیله می­توان اپراتورهای جدید را با فرایند آشنا کرد. با استفاده از این ابزار، شرایط برای اپراتور به ­گونه ­ای مهیا می ­شود که در یک محیط مجازی به کسب تجربه و افزایش سطح اطلاعات خود بپردازد.

از طرفی لزومی به ایجاد تغییر در واحد واقعی و مصرف مواد خام اولیه و به کارگیری دستگاه­های فرایندی نیست. بعلاوه خطری هم اپراتور و واحد را تهدید نمی­ کند. درنتیجه اپراتور قابلیت کار در حالت عادی فرایند و نیز در شرایط غیرمعمول را پیدا کرده، مشکلات احتمالی را پیش­ بینی می­ نماید. پیامدهای آنها را می­شناسد و نحوه برخورد با آنها را می­ آموزد. به دلیل وجود شبیه ­سازی فرایند در حالت پویا، اپراتور با کار در این محیط مجازی با اصول و مفاهیم کلی آشنا می­ شود و به ­طور کلی درک عمیق­تر و کامل­تری از کل فرایند خواهد داشت.

شبیه‌ساز آموزش اپراتور OTS پالایشگاه گاز ایلام، یکی از بزرگ‌ترین OTSهایی است که در داخل کشور ساخته شده‌است.

صفحات و کاربری این نرم‌افزار بر اساس HMI سیستم کنترلی واحد که مربوط به شرکت Delta V می‌باشد. دقت بالای شبیه‌ سازی و پیوستگی واحدهای فرایندی از خصوصیات این نرم‌افزار است. سناریوهای آموزشی که برای OTS پالایشگاه گاز ایلام ساخته شد سبب شده تا بر کیفیت آموزش آن افزوده شود.

پیمایش به بالا